2013. október 25., péntek

A favorit csoki, avagy a Stühmer és én

Amióta anya nosztalgiából vett egy doboz Százszorszép bonbont, szerelmes vagyok a Stühmer Kft. termékeibe; nem kóstoltam olyan édességüket, ami nem ízlett volna - és ami nem fogyott volna el max. egy héten belül.
Úgy döntöttem, megismertetlek titeket  - aki hallott már néhányszor róluk ömlengeni, elnézést kérek - eme csúcs csokival, az istenivel, a magasztossal, ami után nem fogtok tudni ugyanúgy nézni a többi csokoládéra.

A név eredetileg egy hamburgi cukrászmesteré, Stühmer Frigyesé, aki 1868-ban alapította az első csokoládégyárat Magyarországon, ennek a hagyományait követi a 2004-ben megalakult, egri székhelyű cég. Az újdonságok mellett feltámasztották a Korfu szeletet (bár én csak kockával találkoztam), az anyáink korából ismert Százszorszép bonbont és még néhány istentelenséget.
Olyan aranyos, ahogy fogalmaznak: "a luxuscikknek számító csokoládé elindult a közszükségleti cikké válás útján", totálisan egyetértek velük.

Nézzük az én személyes tapasztalataimat.
Egy: igen, a Stühmer drága. Irtózatosan finom, nagyon szép a csomagolása, de drága, a Százszorszép bonbon háromezer forint körül mozog (a kisebbik doboz), a szaloncukor kilója 5190 Ft-ba kerül, legalábbis tavaly még ennyi volt. Messze nem az én árkategóriám, de az a filozófiám, hogy inkább adok ki több pénzt, minthogy a Tesco gazdaságos csokiszelet keserítse a szám ízét. Persze vannak olyan cuccok, amiből az olcsó is nagyon finom (az előbb gyűrtem be egy Spar Budget túrórudit, teljesen rendben van), de erre azt mondja a filozófiám, hogy ennyi "luxust" ne tagadjak meg magamtól. Igen, én nem ruhát vagy parfümöt veszek, hanem drága csokit.:D Ja, és ha már növelni akarom a seggem, akkor stílusosan tegyem.
Ez a nyárspolgári mentegetőzés azért csináltam, hogy ne köpködjön rám senki, hogy ez milyen drága. Én szóltam.

Nagyon sokféle termékük van, itt csak azokat sorolnám fel, amiket megkóstoltam:

1. Fájdalom, a honlapon jelenleg nem lehet látni a szaloncukrokat. Dehogyisnem. Köszi, Zsuzsa!:) Ez egyszerűen bűn. A tavalyi karácsonyi bulira vittem egy szatyorral, mindenfélét, mind egy szálig elfogyott. A lányok már kérték, hogy ezúttal is hozzak, remélem, hagyomány van kialakulóban.:) Az ajándékcsomagokba (földhözragadtan: a bubis borítékokba) is szokásom volt néhány darabot begyömöszölni - csodák csodájára épségben megérkeztek, igen, nagyon rossz véleményem van a postáról. És itt kell szólnom a Stühmer még egy nagyon jó tulajdonságáról: a dizájnról. Eszméletlenül szép az édességek csomagolása, a szaloncukrok a régi sztaniolpapírban díszelegnek, iszonyú jó hangulateszközök.

2. Százszorszép bonbon. 250 és 500 grammos kiszerelésben lehet kapni, szerintem kezdésnek elég a negyed kilós. Sajnos a honlap nagyon szűkszavúan bánik az információkkal, nem szerepel, hogy milyen ízű bonbonkák vannak a dobozban. Én, a finnyás kevés kivétellel az összeset szeretem.
A 250 grammos nettó ára 2165, a bruttó 2750 Ft.
Az 500 grammos 3772 / 4790 Ft.



3. Szilvás betyár. Már ha a nevét meglátom, sírok. A kedves vette, részben nőnapra, részben másvalaminek a megünneplésére, akut függőséget okoz. Aszalt szilva, csokikrémmel, és csokikéreggel borítva. Gondolom, sejthető, hogy nem fogyókúrás kaja.
Ez is 250 grammos, 20 darab finomság van benne, a nettó ára 1039 Ft, a bruttó 1320.




4. Rózsa desszert. Szintén a kedves ajándéka (imádom a figyelmességét, ahogy észrevette, hogy szeretem ezt a márkát - nem, nem célozgattam, az nem az én stílusom), azt hiszem, két napig élt. A dobozában az ékszereim egy részét tartom. Ez esetben se tudom elmondani, pontosan milyen ízű és hogy olvad szét a nyelven, sajnos már csak az ízlelőbimbóim emlékében él.
A doboz 200 grammos, a nettó ára 1465, a bruttó 1860 Ft.



5. Korfu kocka. A szemem könnybe lábad tőle, de kivételesen nem az ízétől, hanem az emlékektől, ez volt anya kedvenc édessége. Finom, vastag csokikéreg burkolja be, istenien ropog, feltárva a fehér és barna színű belsőt. Hörrr.
A kocka 23 grammos, 104 / 142 Ft-ba kerül, a szelet 40 grammért pöffeszkedik, 172, illetve 219 Ft-ot kóstál.



Nos, mi van még... áh, igen, hogy hol lehet kapni. Hát, az egriek baromi szerencsések, de a boltokban is lehet azért Stühmert találni, legalább a Korfu kockát, az Arany, az Ezüst és Gránit desszertet, meg a kis trüffeleket, ezek 70-200 Ft-ba kerülnek általában. Bár, jut eszembe, van olyan kicsi szelet ét-és tejcsoki, az is száz forintba kerül, töltelék nélküli, ezt mindig lehet kapni, a honlapon nincs fenn, feketepont. Karácsony környékén pedig a szuper-és hipermarketekben elég sok feltűnik. Szerintem ajándéknak is ideális, igen, a bonbon sablonos, de mégsem olyan, mint a sebtiben odavetett akármi, amiről üvölt, hogy csak lekaptak valamit a polcról.

Ja, és diabetikus édességeik is vannak.

A képek és az adatok a Stühmer honlapjáról származnak!


9 megjegyzés:

  1. Három éve tőlük van a szaloncukrunk, az Árkádban mindig van standjuk és ott vesszük (arany árban:)). De pont olyan, mintha bonbonokat ennél, sokkal különlegesebb, szerintem megéri. (mondjuk pont ma láttam, h az Azték csokizóban is rendelhető szaloncuki, a marcipános ott még majdnem ezerrel drágább. de én kaja szinten is úgy vagyok, h a minőségi alapanyagot sajnos meg kell fizetni)

    VálaszTörlés
  2. Múltkor nézegettem a JOY-napos kuponokat, és Stühmereset is találtam benne, egyből te jutottál az eszembe :)

    VálaszTörlés
  3. Íme a szaloncukrok a honlapjukon:
    http://www.stuhmer.eu/index.php?com=termeklista&par=8&par2=1

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Stühmer Kft. valódi alapanyagokat használ: tejszínt, vaníliát, rumot és barackpálinkát stb. A szép csomagolásával együtt kiváló hazai feldolgozású termék!
      Itt is kapható sokféle: http://ajandekkocka.hu/

      Törlés
  4. De jó :) (az is, hogy végre idetaláltam a blogra :)
    Stühmert mi is imádjuk, szaloncukorfronton vagy ez, vagy Szamos Marcipán (mert az IGAZI marcipán), minden más smafu. Amúgy erről a csokidologról nekem is az a véleményem hogy inkább kevesebbszer veszek igazán jót, mint hogy sok gagyit vegyek.
    Nálam a Százszorszép bonbonnak van komoly nosztalgiafaktora - emlékszem, amikor még minden háztartásban volt egy ilyen doboz elrakva, az én nagymamán a kis varródolgait tartotta benne :)

    VálaszTörlés
  5. Ez a szilvás betyár baromi finom, ez lett a Zember kedvence. :) Mondjuk tényleg nem fogyis, de kapott karácsonyra egy dobozzal ;)

    VálaszTörlés