2013. november 9., szombat

Nagyon diós, nagyon dőzsölős dizőz keksz

Fezer linkelte be ezt a receptet, rögtön kedvet kaptam hozzá, hogy kipróbáljam. Tényleg állati könnyű megcsinálni, imádom a beleborítjuk-egy-tálba-az-összes-hozzávalót-cuccokat, ez is ilyen volt, bár rendesen csorgott a nyálam a csoki-és a dióaprítás közben.

Ahhoz képest, hogy keksz, sok anyag van benne, szerintem a 20 dkg vaj sok.
Annyit változtattam a recepten, hogy málnadarabos étcsokit kevertem hozzá, vagyis lett egy kis málnás stichje, imádom.:) Vagdosás közben elcsábultam és egy kockát elfogyasztottam, továbbá pár szem dió is ment utána.
Ja, és nem sütőpapírt használtam, hanem a falusi zsír+liszt alapot, nekem ez jött be a legjobban és a kekszek sem panaszkodtak.
A teljesség kedvéért hozzá kell tennem, hogy kicsit megégett a fenekük, mert most sütöttem először ezzel a sütővel, és kicsit gyorsabb meg újabb, mint a másik.

A nosaltyn érdemes a kommenteket is elolvasni, legközelebb citromhéjat és fahéjat is teszek hozzá. Meg tényleg jó távolságot hagyni két keksz között, mert egybeolvadnak.

Bemásolom Petra receptjét, mert az interneten olyan illékonyak a dolgok:

Diós-csokis keksz
"Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg puha vaj
  • 20 dkg kristálycukor
  • 1/2 kk sütőpor
  • csipet só
  • 2 tojás
  • 25 dkg darált dió
  • 10 dkg durvára vágott dió
  • 20 dkg min. 60 %-os kakaótartalmú étcsokoládé, durvára vágva

  1. A hozzávalókból tésztát gyúrunk úgy, hogy a csokoládé darabkákat csak a végén dolgozzuk bele.
  2. A tésztából diónyi nagyságú gombócokat formálunk, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk és tetejüket enyhén lelapogatjuk.
  3. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütjük."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése